Khamis, 7 Mei 2009

Saat Yang ditunggu akan tiba....

MEI nie dah masuk 7 bulan aku preggy..tak larat sangat..tak macam preggy yang first..tinggal lagi dua bulan jer due datenya..kata doktor due aku 9/7/09 tak tau la..dulu plak jangka 24hb 4 tup..tup..bersalin 3/4 awalkan..tak leh caye gak.. kalau ikutkan memang takut ader walaupon dah ader pengalaman..kita tak tahu cam ner lak tuhan nak kasi yang nie...sakit tu Allah jer tahu...AKU doakan semoga aku selamat bersalin untuk kali kedua nie..janji sihat selamat sumenye...
"Ya Allah Lindungilah aku Dan anak dlam kandungan ku ini..rupakan kan die bentuk yang sempurna,cantik,cerdik dan bijak..dan rahmati diriku dan keluargaku sesungguhnya engkau la maha pengasih dan penyayang"...amin...
Preggy kali 2 menduga aku untuk sabar..letih keja..ngan anak lagi..keja umah lagi...tapi tu kan lumrah.. aku terima..dalam ati seronok nak timang yang kedua..dalam ati gak katakan dalam poyot nie anak pompuan...ha..ha..aku sedia terima aper jer..tak kisah..janji selamat sume...
bab lam poyot nie...tak henti2 tendang mama..tak sabar nak tgok mama n abah yer...klu bab makan lambat sikit meragam la lam perut nie...tapi dah masuk 7 bulan nie makan tak leh banyak kang mengah...tapi kena berulang2...mula..mula preggy dulu wak si abang alah teruk tu..sampai masuk hospital..unpaid leave sebulan...tak tahan bau laki sendiri la..nasik la..hee..hee..teruk gak...sampai berat pon tinggal 40kg..dari 55kg...ha..ha...tapi second nie alah tak a teruk cume penin jer..muntah gitu2 jer...tapi ader lak masalah tekanan darah rendah..sampai nak masuk hospital gak..tapi nasib la...hubby punya la risau...kita jenis tak makan makan laut nie..kerang not my taste...ikan besar2..lagi la...makn ubat jer...hee..hee..tahu die wat per nak kasi kita makn kerang nie..die boh kerang rebus lam pisang...kelakar...aku makn la..janji tak gigit kunyah kerang tu..ha..ha...sampai cam tu sekali..klu makan char kuey teow pon kena paksa die suruh mamat yang wat tu boh kerang bebanyak kat kiter...makan ler kiter nie kekadang nagis tau kena paksa...tapi tu untuk kebaikan gak...hee..hee...ok arrr nanti kita sambung untuk next episod...saat nak bersalin....heee..heee...ok byeeee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan